Ολοκληρώνεται τον επόμενο μήνα ένα ακόμη μέτρο για τη διασφάλιση της επάρκειας τροφοδοσίας με αέριο, στην περίπτωση που υπάρξει οποιαδήποτε διαταραχή στις εισαγωγές ρωσικού καυσίμου. Έτσι, στα τέλη Ιουλίου αναμένεται να καταφθάσει στον τερματικό σταθμό του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα η νέα πλωτή δεξαμενή (FSU), η οποία θα ενισχύσει τη δυνατότητα υποδοχής φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).
Υπενθυμίζεται ότι το FSU έχει ενοικιασθεί για 12 μήνες από την εταιρεία GasLog, η οποία επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό που διενήργησε ο ΔΕΣΦΑ. Η δεξαμενή θα αυξήσει επομένως κατά 70% τη δυναμικότητα των τριών υφιστάμενων χερσαίων δεξαμενών του τερματικού σταθμού, από τα 225.000 κυβικά μέτρα σε τουλάχιστον 380.000 κυβικά.
Ενίσχυση της ευελιξίας
Με την προσθήκη του FSU, θα διασφαλιστεί ότι η Ρεβυθούσα θα μπορεί να καλύψει το 25% της επιπλέον ζήτησης για φυσικό αέριο (τόσο στην Ελλάδα όσο και στα γειτονικά κράτη), την οποία θα προκαλούσε η διακοπή των ροών από τη Ρωσία.
Με τον τρόπο αυτό, θα ενισχυθεί η ευελιξία στην εισαγωγή LNG, καθώς θα μπορούν να εκφορτώνονται στη Ρεβυθούσα δύο φορτία υγροποιημένου αερίου ταυτόχρονα, αντί για ένα όπως συμβαίνει τώρα. Η δυνατότητα αυτή θα είναι ιδιαίτερα σημαντική στην περίπτωση που οποιαδήποτε στιγμή διακοπεί η ροή ρωσικού αερίου, αφού θα παράσχει μεγαλύτερη ελευθερία στον προγραμματισμό άφιξης των φορτίων.
Αυτό σημαίνει πως στην έτσι κι αλλιώς δύσκολη ανεύρεση παραγγελιών LNG, λόγω της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης για υγροποιημένο αέριο στο σενάριο που κλείσουν οι ρωσικές στρόφιγγες, δεν θα υπάρχει ο επιπλέον περιορισμός να μην συμπέσει η άφιξη δύο παραγγελιών.
Τα «αντίμετρα» που έχουν ήδη δρομολογηθεί
Για την ασφάλεια εφοδιασμού, ήδη έχει αυξηθεί κατά 50% η παραγωγή λιγνίτη από τη ΔΕΗ, ώστε σε περίπτωση που υπάρξει μείωση στην εισαγωγή καυσίμου, οι λιγνιτικοί σταθμοί να υποκαταστήσουν την ηλεκτροπαραγωγή που θα περιορισθεί από τις μονάδες αερίου. Επίσης, έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε οι πέντε μονάδες αερίου μπορούν να «γυρίσουν» σε πετρέλαιο, να αλλάξουν άμεσα καύσιμο για να συνεχίσουν να λειτουργούν.
Ο τελευταίος «κρίκος» στο σχέδιο αποτελεί η πρόνοια για αποθήκευση του 15% της ετήσιας κατανάλωσης αερίου, όπως θα προβλέπει ο σχετικός κανονισμός για τα αποθέματα καυσίμου, ο οποίος αναμένεται να εγκριθεί από το Συμβούλιο υπουργών Ενέργειας που θα διεξαχθεί τη Δευτέρα, 27 Ιουλίου, ώστε να δημοσιευθεί στη συνέχεια στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως έχει γράψει το Insider.gr, για την υλοποίηση του εν λόγω μέτρου, η ελληνική πλευρά εξετάζει να αποθηκεύσει στην Ιταλία το 25% περίπου της σχετικής ποσότητας, η οποία είναι και η μέγιστη ανακτήσιμη από τεχνικής πλευράς. Όσον αφορά τις υπόλοιπες ποσότητες, το επικρατέστερο σενάριο είναι να καλυφθούν με εγχώρια αποθεματοποίηση ισοδύναμων ποσοτήτων πετρελαίου.
πηγή: insider.gr